måndag 20 augusti 2007

Pynt efter årstider

Jag gillar att ändra bland mina blomsterarrangemang och andra småprylar efter vad det är för årstid. Jag plockar undan saker och sätter fram nytt och sen får det stå och vänta i skåpet tills nästa år. Jag brukar ha nypon, rönnbär, kastanjer och annat på hösten. Sätta ljung i mina blomsterlådor och göra höstkrans. Börjar bli lite sugen att höstpynta, men tycker att jag vill behålla sommaren ännu ett litet tag, så därför får snäckorna ligga framme ett tag till!

7 kommentarer:

Elaine sa...

Jag börjar också bli lite sugen på att höstpynta, men det är helt säkert på grund av att jag tycker det är så roligt att greja, inte för att hösten har kommit.
Nej, jag får hålla mig en stund till. Mina pelargoner är fortfarande jättefina och i dag har vi knallfint sommarväder.
Klem!

Sallys hus sa...

Gud vilken söt kruka!
jag börjar också bli sugen på höstpynt... har slutat vattna en del blommor så de ska vissna.
Då MÅSTE man ju köpa lite nytt...fniss....
Skåpet nedanför blev ju också jätte fint.
Kram Katarina

Färjtorp sa...

Vilken söt kruka!
Mina blommor på bron börjar se riktigt ledsna och tråkiga ut nu så de åker nog snart!
Ja visst är det kul med scrap!! Jag älskar oxå Magnolias stämplar, har just beställt 2 st nya =)

Quickutz har jag inte men skulle gärna vilja ha en!!
Ha en bra dag.
Kram Johanna

Cin sa...

Jag håller med om att hösten gör sig påminnd och just nu längtar jag också efter att få höstpynta lite... Ska leta efter nya gradiner hade jag tänkt med!

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det mysigt med hösten och pyntet, men jag vill hålla kvar sommaren lite till....Däremot kan jag nästan längta efter att julpynta, vi köksrenoverade förra julen så jag hann aldrig njuta då! Vi rev ut julgran, pynt och hela köksinredningen den 26 december så julhelgen blev kort! Kramis!

Poppins sa...

Häromdagen började jag tänka på juldekorationer men lyckades hindra mig själv. Riktig så långt har vi inte kommit än :)
Tyckte mycket om ditt lilla arrangemang med snäckor och lavendel.
kram

Marie sa...

Vilket fint arrangemang du gjort i den fina krukan. Jag har börjat tänka på vad jag ska plantera i utelådorna nu till hösten. Jag är såå trött på mina pelargoner som allt regnande har förstört.

Kram Marie