måndag 3 december 2007

Advents fint ute

Först vill jag tacka alla Rara för de snälla kommentarerna jag fick om vårt pepparkakshus!

I helgen pyntade jag även lite utomhus. Vi har ingen utegran men väl lite granris i fönsterlådorna och en slinga med små ljus i. Tycker det blir väldigt mysigt och lyser upp i vintermörkret. Bilden visar myset lite dåligt, men ni får själva fantisera!

Jag köpte även en En som jag satte en ljusslinga i och ett rött sidenband om krukan (har ingen bild på detta...). För att lysa upp vid garaget lite bättre.

Till våren skall jag göra nya fönsterlådor. Har köpte konsolerna redan och skall sedan försöka få ihop vita trälådor med beslag på sidorna som skall stå på dessa. Inspirerad av Lantlifs Anettes fina lådor.



Min Dörrkrans




Nallen och en Julros i min fina rostiga urna på trappan

Badrumshyllan på garageväggen pyntade jag med lite mossa, granris, äpplen, mosshjärta och en liten lykta. Här kommer hyacinterna få hänga sedan när de blommat över inne...

Hoppas att ni hade en trevlig första advent! Vi hade adventsfika i Lusthuset med vänner. Visar lite bilder en annan dag....

10 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Så många fina dekorationer och utomhuspynt!! Mossnallen var bedårande och passade bra intill den rostiga urnan. Jättefint med dit granris i lådorna och beslysning! Ser verkligen mysigt ocvh hemtrevligt ut!! Mari.

Marie sa...

Supermysiga bilder! Jättefint utomhuspynt!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Cin sa...

Ser mysigt och juligt ut! Jag ska försöka hinna med lite julpynt utomhus till helgen, då jag fick ont om tid denna helgen... Fint med lite inspiration! :)

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint du gör!! Kan man anlita dig för att fixa utanför husets väggar....*ler*.....Gillar alltihop! Ska bli kul med bilder från lusthuset! Kram!

Färjtorp sa...

Åh så fint du har pyntat ute !!
Och vilket otroligt läckert pepparkakshus ni har gjort, det va inte illa!!!!
Kram Johanna.

Goa sa...

Helt ljuvligt...igen!
Älskar din nalle bredvid urnan...mysigt!!
Så duktig du är!!
kram och alla mina varmaste tisdagstankar till dig!!

Dorthe ♥ sa...

Jättemysigt! Gillar din nalle :o)

Kramis
Dorthe

Eva i Halmstad sa...

Vad fina mosshjärtan du gör, Eva.

Lindesnäs-Annika sa...

Titta gärna in på min blogg!!!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vad fint du har det :)
Ha en trevlig dag.