tisdag 13 maj 2008

Olivträd

Vardagslyx för mig är Blommor i alla dess slag! Mitt senaste blomsterinköp var ett nytt Olivträd som jag har inne i ett av fönsterna. Passar så bra i krukan som jag köpte i Öhr. Jag har ett som är lite större och som står ute. Det ahr tappat alla sina blad, men nya skott är på gång! Vill ni ha tips om hur man sköter olivträd kan ni kika här.




I övrigt flyter dagarna på som vanligt. Jobb på dagarna och trädgårdspyssel och grillning på kvällarna! Man njuter i fulla drag! Ha e skön vecka!

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker kruka - passar perfekt till trädet!

Kram Maud

Lilla Trollbacken sa...

Hallå Lina!
Vilken underbar kruka du har till ditt olivträd! Och stolen är jättefin där nedanför fönstret!
Kram
Gabrielle

Cin sa...

Nä, det är Ebonys hingstföl! :)
Kram Cin.

My Lovely Things sa...

åh vilken vacker kruka..så fint med olivträd i!!

ha det så gott..
kram anna

Stinsahuset sa...

Åh så fint!Lina
Må så gott
Birgitta

MiaMaria sa...

Vackert träd i vacker kruka.

Visst är det väl underbart med växter i alla former och sorter.....

Må gott!
MiaMaria

Bodil sa...

Tack för tipsen hur man övervintrar olivträd. Köpte ett jättefint sådant i förra veckan hos Bengtssons Plantskola på norra utmarken. Gjorde ett stort hål i plånboken. Instruktionerna jag fick där muntligt stämmer väl överens med dina tips.
Kram på dig

Det lantliga hemmet sa...

Vilket vackert träd och krukan är helt underbar, har två st hemma jag med och dem flyttar runt när det passar, fint med den vita stolen! ha de gott Kramar karro

Millan sa...

Jag har fått ett olivträd som jag hoppas ska överleva, det var bra tips du hade.
Tror jag ska fundera på Göteborg på semestern efter att ha sett vad du kom hem med.

Solsjö - Under en vind sa...

Krukan var ju perfekt till ditt fina olivträd!!

Ha en bra dag! Nu måste jag stänga av för att cykla till jobbet....Kram!

Färjtorp sa...

Det låter så härligt med trädgårdspyssel och grillning!!
Olivträd är så fina.

Kram Johanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in hos dig.Vilka fina bilder du bjuder på i din blogg.Krukan passade bra till ditt olivträd,jag ska önska mig ett i morsdagspresent tror jag,dom är så fina.
Ha en bra helg.

Kramis Tess

Marie sa...

Hej Lina!

Jag är som du, älskar blommor av alla de slag. Olivträdet passade jättefint i krukan!

Ha en härlig helg!
Kram Marie