tisdag 10 november 2009

Tvättstuga







Renoveringen vi höll på med i somras inbar även en tvättstuga. Vi hade inte haft någon direkt tvättstuga tidigare. Tvättmaskin och torktumlare var inslängda i ett litet rum jämte köket. Nu har vi öppnat upp och fått mer plats. Tvättstugan får även tjäna lite som förvaring för extra plaspåsar, ljus, vaser mm. Och dessutom är det suveränt att pyssla med brädor, tyger och annat på bänken! Det är ett mysigt rum som jag gärna är i. Tvätten blir på något sätt inte så trist längre!

Jag har dolt varmvattenberedare, hydropress och installationer med tyg.

Frideborg är namnet på vårt hus och År 1886 är det byggt. 19 är vårt husnumer.

I helgen var vi i Stockholm och firade min 30års dag. Vi var och såg Cats, helt fantastiskt bra! Shoppade och var lite kulturella! Ett bra sätt att fira 30års dagen!

4 kommentarer:

Cin sa...

Kanonsnyggt! Ni har verkligen inte legat på latsidan i sommras. Bra jobbat. :)
Kramkram

Villa Solgården sa...

Grattis i efterskott! :)

Vilken vacker och trivsam tvättstuga!! Där ligger vi i lä ;) vår tvättstuga är i kalla källaren och inte ett dugg trivsam. Förstår att det blir roligare att ta hand om tvätten nu! :)

Bodil sa...

Jag får också gratulera i efterskott. Det är alltid lika kul att komma till Stockholm. Det finns ju så mycket att titta på där.
Och du, vilken ljus och fin tvättstuga ni har byggt!! Förstår att du trivs där.
Kram Bodil

Annika Christensen sa...

Fin tvättstuga du har.
Jag för tras med mitt i badrummet.
Så är det när man har ett litet hus.
Ha det gott
Annika