söndag 16 september 2007

Höstarrangemang

Jag har ju lovat länge att visa vad jag köpte på min lilla Danmarkstur... Faktum är att jag handlade inte mycket pynt. Däremot köpte jag mycket växter. På marknaden vid Honning & Flora var det en "loppmarknad" utanför och där var en man som sålde väldigt billiga växter. Jag köpte Höstannemon och Fjärilsbuske för 20kr/st! I Helsingör köpte jag två 0.5m höga buxbom "toppar". Jag köpte även dessa härliga solrosor! Krukan hittade jag i en trevlig blomsteraffär i Fredriksborg.

Solrosor hör hösten till tycker jag! Tidigare i veckan var jag ute och höströjde i trädgården. Ränsade häcken, rabtter, räfsade och planterade nytt i blomsterlådorna och i min zinkbalja. Känns skönt att ha höstat lite. Möjligtvis att man får ta lite till innan man helt stänger igen.




Ha en fortsatt skön söndag! Jag myser i soffan efter en regning förmiddag på hästryggen!





15 kommentarer:

Mia sa...

Nydelige, høstlige bilder av vakre blomster og arrangement. Her regner det også, så det blir mest innekos.

Marina sa...

Men gud vilken fin "inredning" i zinkbaljan!!!!! Jag blir helt sjuk. Något att fundera på att inspireras av helt klart. Tack för att du visade bilderna.

Minna Mercke Schmidt sa...

Lovely!!! Så vackert! Min nalle som jag gjorde efter dina anvisningar har blivit misshandlad till döds, troligtvis av våra myskankor, grrr.. Får väl göra en ny... Var på Västra Ströö idag och tänkte på dig! Tänk om vi har varit där samtidigt någon gång : )))

Lallis sa...

Men du vilken söt nalle!!
Solrosor har jag också tagit in och de är ju såå vackra.
Kram Lallis

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint du gjort!! Myser då jag ser dina bilder...här är det bara grått och regningt idag! Kram!

Marie sa...

Vad fint du har gjort, nallen var ju supergullig!

Ha en bra vecka. Kram Marie

Färjtorp sa...

Jättefint du har gjort speciellt i din zinkbalja. Tycker mig känna igen den söta nallen...brukar du göra nya såna?
Du är verkligen duktig på att pynta.
Ha en bra måndag.
Kram Johanna

Marina sa...

Har du gjort nallen själv?

Anonym sa...

vilken söt mossnalle:D jättefina blomsterarrangemang:D

Sallys hus sa...

Men du så fint!
nallen i mossa är ju helt underbar!
Det var ett tag sen jag kikade in till dig så nu har jag uppdaterat mig lite.
Tack för kransinspiration och va kul att se lusthusets bygge.
Kram Katarina

Randi sa...

Baljan är bedårande. Nallen skulle jag gärna vilja ha ... Jag har suttit här och njutit av dina vackra bilder. Du skriver på ett ställe att du har köpt en "mer lättskött variant av Myrten" - det vore något för mig. Jag har tagit livet en massa små myrtenträd. Älskar myrten. Vet du vad din Myrten heter??? Eller är den konstgjord?

Maria sa...

Vilka höstfina planteringar du gjort!!

Hem och Lycka sa...

Å jöss vad fint du har planterat!! kram

MODERN COUNTRY sa...

På hesteryggen? Oj, så moro!
Først takk for besøk og hyggelig hilsen :) Alltid koselig med nye fjes som stikker nesa innenfor min dør :)
Å så må jeg si at du er super på å lage kranser og lage fine plante- og blomsterarrangementer, nydelig bjørn! Lyshuset ditt var jo så rålekkert! Vil jo bare ha (",)
Aina

Miss.T sa...

For en søt bamse ( nalle ) du har laget av mose.. IMPONERT !! Kjempefin : )