måndag 26 november 2007

Våra djur

Katter är speciella djur!
Vi har två katter, Thelma och Skrollan. Thelma är mamma till Skrollan och är en gul och vit bestämd dam som fyller 2,5 år nu. Skrollan är gråspräcklig och en väldigt kelen och väldigt snäll katt som ibland inte förstår sitt bästa. I Juni sprang Thelma bort och har varit borta ända sedan dess, tills i lördagskväll! Då satt hon och jamade i blomsterlådan och ville komma in! Helt otroligt!! Var har hon hållt hus ett helt halvår? Hon var inte direkt mager, så antagligen har bott hos någon under tiden. Nu blir det att sätta på henne ett halsband med telefonnummer på!

Thelma & Skrollan

Jag har även en häst som heter AerBourn som är ett halvblod och är fyra år. Han kallas för Bosse. Bosse bor hos grannen och trivs väldigt bra där. Det är väldigt lyxigt att kunna ha sin häst så nära utan att ha allt jobb själv. Visst, man får betala en slant att hästen inhyrd, men det kostar att ha allt jobb hemma också. Dessutom blir man inte så låst. Tanken är att han skall ta över dressyren efter min förra häst som jag tyvärr fick ta bort förra vintern. Det var verkkligen inget roligt beslut. Det är nog den största nackdelen med djur, att man ibland måste ta obekväma beslut om att separera från sin bäste vän!

Bosse

Winnetoe utanför vårt hus, december 2006.

5 kommentarer:

My White Cottage sa...

Men det är ju helt fantastiskt att hon kom tillbaka efter ett helt halvår!!! Förstår att ni blev glada!

Dina hästar ser otroligt fina ut. Älskar hästar och drömmer om att en dag få äga en egen... Tävlar du i dressyr? Jag red i en vuxengrupp på ridskola i Linköping innan vi flyttade ner (har ridit sedan jag var liten, slutade på gymnasiet och tog upp ridningen igen efter att William hade fötts). Är grymt sugen på att fortsätta här nere. Gäller bara att hitta någon bra ridskola.

Ha en skön tisdag!
Massor kram från mig!

Solsjö - Under en vind sa...

Men så märkligt med katten, förstår att ni är nyfikna på var hon har varit sista halvåret!!!! Vilka vackra djur du har och har haft! Jag är ingen hästmänniska men tycker att de är fina att titta på!
Må gott och ha en skön kväll! Kramis!

Anonym sa...

Vilka mysisar kissarna såg ut att vara :D

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!! Hoppas allt är bra! Idag visar jag lite av det jag köpte på "Hämta" förra veckan! Grönt pynt är det.......Kram och ha en bra dag!

Cin sa...

Att hon bara kom hem efter så många månader på vift! Så skönt det måste varit, aldrig kul när man inte vet var de är.
Man skulle gärna velat få en karta med för att se var hon varit!
Där är ju Bosse! Jag har väntat på en bild på honom. (E ju lite nyfiken.)