måndag 9 juli 2007

Leksand

Nu har vi varit fyra dagar i Leksand. Jag, Sambon och mamma och pappa. Det har nästan blivit en tradition att åka upp till Dalarna i början av juli för att simma Vansbrosimningen. I år simmade vi bara halva loppet. Det var 18* i vattnet och ganska så strömt. Pappa kom i mål på 34 minuter, jag på 36 och sambon på 38 minuter. Jag var först lite missnöjd, men med tanske på att jag inte tagit ett simtag, sedan förra året måste jag ändå vara nöjd med en 90e plats av 950 starter. De senaste tre åren har vi bott i en stuga i Alvik några kilometer utanför Leksand och det är verkligen en trevlig liten by! Vi hann med lite kulturella inslag som ett besök på Hildasholm, vilket jag tänkte berätta mer om en annan gång. Hann besöka en rad fina och mysiga butiker och fick en hel del med mig hem, men även det spar jag till en annan dag.....

Inga kommentarer: