onsdag 9 april 2008

Bäst och Pest

Så var det min tur att visa Bäst och Pest hemma hos mig! Jag har funderat ett tag men har nog faktiskt kommit fram till att Vardagsrummet ligger högt upp på Bäst listan. Snabbt efterföljt av köket och såklart vårt Lusthus.....


Vårt hus är bara 90m2 varav 60m2 på bottenvåningen och vardagsrummet upptar halva den ytan. Vi har tv hörna och ett matbord, bokhyllor en fåtölj och Kakelugn samt trappan upp till ovanvåningen, så vardagsrummet är väldigt centralt i huset och utnyttjas dagligen!

Fotot är tagit julen 06, gövet i köket har plastmatta och plåten vid kakelugnen är nu tillfixad...

Även detta Fotot togs i julas......Pepparkakshuset är redan uppätit...

Pest just nu är taket i sovrummet på ovanvåningen! Men färg är inhandlad, så det är bara att ta tag i det! Något som jag inte heller gillar är tvn.... och bucklan som står på den, lite väl "tackig" i min smak... (Men det är sambonsstolthet, han har erövrat killgängets årliga golfturnering, två år i rad....). Byrån och hyllorna är inte lätta att pynta! Snedtaket lutar ganska mycket, så att man kan inte ha något högt. Har ni några tips på trevlig pynt??

Vet att många redan har berättat om sina bäst och pest men jag tror att Annika och Birgitta inte gjort det!

14 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!!!

Va kul att få se ditt bäst och pest! Ert hus verkar vara så mysigt! Taket kommer lyfta hela rummet med vit färg, det kommer kännas mycket större!

Har du hunnit till Villa Älde än? Kika på dörren till deras växthus, där står text..det kommer från Pernillas företag, hon har en blogg som heter Huset fullt. Känner du till den?

Snart är det dax för bloggträffen! Fler har ramlat in så vi är nu 22 stycken! Ska bli så kul!

Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Det är så snyggt med texten på takbjälken i vardagsrummet.

Stinsahuset sa...

Ops!Jag har läst.Ska gå på Grönt kalas i kväll, återkommer i morgon.
Ha en skön kväll.
Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul med de som ringt! Du måste berätta mer sen! Kram!

Ljuva ro sa...

Va härligt med så stort vardagrrum! Ser verkligen mysigt ut med kakelugnen!

My Lovely Things sa...

så fint hus ni har..jätte trevliga möbler...

Åh kaminen är så fin..härlig värme från den kan jag tro!!!

Ja taket blir nog fint med vitt!!!
Jag brukar pynta med silverbrickor med olika trevliga ting på...

kram anna

Färjtorp sa...

javisst är det mysigt med kattungar! vi kommer nog att behålla en av dem...
Roligt att se ditt bästa och pesta!! =)

Jag bara älskar ditt lusthus oxå, vill ha precis ett sånt!!!
Kram Johanna

Gårdsromantik sa...

Vi skall också måla taket - kommer att ge mer rymdkänsla.
Kakelugnen var jättefin. Härligt hus!

Kram Maud

Marie sa...

Så fint ni har det! Kakelugn är ju supermysigt och jag gillar verkligen texten på takbjälken!
Taket kommer bli superfint när det blir vitt, rummet kommer att kännas så mycket ljusare och större.

Ha en trevlig helg Lina!
Kram Marie

Anna sa...

Hej Lina! Vilken jättehärlig fåtölj du har ståendes! Den måste ju vara hyperbekväm! Vi letar vidare på varenda loppis vi hittar men ännu ingen bra. Men vad är det dom säger...? Den som väntar på något gott..... :)

My White Cottage sa...

Ert vardagsrum är verkligen härligt och med en kakelugn också... underbart! Vit färg på sovrumstaket kommer göra massor, blir kul att se när ni målat klart!

Ha en toppenskön helg!
Kramar Jenny

Hem och Lycka sa...

Snyggt vardagsrum! Apropå pynt däruppe så tror jag det skulle bli kanonfint med ett väggord och sedan kanske lite lotuslyktor/låga fattigmanssilverlyktor och någon liten kruka med t.ex. hjärtan på tråd i på en vacker bricka. Kakelugnen är ju underbar! Kram!

Anna sa...

Det var en jättebra dag! Trots att jag jobbade! Och idag ska jag när jag är ledig har jag öppet hus för släktingar och vänner. trevligheterna bara fortsätter! :)

Cin sa...

Jaså? Vad spännande med HP. Vad gör de för repotage då? Hemma hos? Många frågor, men jag blev ju nyfiken. :)
Va allt bra med Vickan då? Va längesen man hördes och ännu längre sen man träffade henne.
Kram Cin.