måndag 23 mars 2009

Alster från Kursen



Blandad kompott på kursen förra veckan! Bilderna blev tyvärr lite mörka.
Jag gjorde först en krans fullt av gamla grenar som jag fäste på en oasiskrans. Man snurrar ståltråd kring pinnarna på mitten och trycker sedan ner dem i en bladklädd eller mossklädd krans. Det är lite pyssel men blir dekorativt. I kransen, la jag spansk mossa och ett svart keramikägg.

Den andra saken jag gjorde var att göra en liten vårplantering i mitt galsfat på fot. En bellis, en pensé och björkris som jag stack in i oasis så att det kan slå ut och bli grönt och fint. Det står i hallen nu och välkomnar våren.

Sist fick det bli ett alster med torkade blommor. Jag använde mig av vallmo och hortensia. Det står i vårt sovrum. Jag är dålig på att vattna i sovrummet, därför passar det utmärkt med något som inte behöver passas!

Ha en riktigt härlig vecka!

7 kommentarer:

Cin sa...

Vad härligt vårig den planteringen va i glsfatet! Jag gillar verkigen Bellis. Ska handla nu när lönen kommer, gäller passa på innan den är slut igen. Här går ju varje korvöre till bröllopet!
Ha en fin vecka.
Kram Cin.

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort. De är bra på Bellis tycker jag. Verkligen kunniga.
Ha det gott
Annika

♥ Fyra årstider sa...

Oj vad mycket fint du har gjort.
Kram Lotta

Bodil sa...

Även om fotona är lite mörka så anar man verkligen våren i dem. Så kul med blomsterkurs. Var någonstans var den kursen?
Kram

Himlarum sa...

Hej!
På din fina blogg står det på ett ställe att ett zinkbadkar står på önskelistan.
Om den listan fortfarande gäller så kan du höra av dig till mig för jag har ett par stycken till salu!

Hälsningar
Ann-Helen

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackert och dekorativt....

Må så gott och ha det så bra!
MiaMaria

Vintage sa...

såå mycket superfint du visar! Kram susanne