torsdag 26 mars 2009

Dekorationer

I juli kommer det alltså ske, då vi kommer att säga JA i kyrkan.
Vi skall ha festen i byggdegård. Rött trähus med vita knutar, fin veranda, beläget på landet. Huset är jätte mysigt utvändigt. Invändigt är det en typisk byggdegård med halvtråkiga tapeter och tavlor och gardiner. Men med lite dekorationer och blommor kan man få det riktigt fint tror jag.
Tanken är att bröllopet skall gå i vitt och vinrött som huvudfärg, men med inslag av lantligt, sommrigt och naturligt. Ett steg i den riktningen är min myrtenkrona. Sen vill jag ha ormhassel, vita rosor och lite vilt i min brudbukett. Som dekorationer tänkte jag ha lite olika brädor med texter på, vilda blommor i keramikkrus, enstaka blommor i gammla flaskor, eklövs kransar och björke....
Med tanke på det vilda och fria skall vi ha Ronja Rövardotters "Rid över skog" som ingångsmarch!

Ha en riktigt härlig helg! Kanske vi beställer bänkskiva till renoveringen av köket i morgon och på söndag är det tävling med hästen!

12 kommentarer:

Marina sa...

Vilket härligt bröllop det låter till att bli. Jag vill gifta mig igen!(med samma man)
Det där med ROnja låten - kul idé. Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mycket mysig planering du har att fixa med!!! Kul att brädorna får komma till användning en sån här viktig dag, de blir ju fina att spara som minne sen!

Idag fick jag en skön sovmorgon alldeles för mig själv..ska snart ta tag i att helgstäda hemmet för efter lunch ska barnen hämtas i skolan...Imorgon blir det shopping och god mat med familjen, ser jag fram emot...trodde att jag skulle tokblogga nu är jag är hemma men det har blivit precis tvärtom...

Ha en skön helg! Kramar!

MiaMaria sa...

Hje!

Då förstår jag att du har fullt upp med att planera inför det som komma skall...härligt!!!!

Ha´en bra helg!
MiaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Så spännade sommar du har att se fram emot!!!

Och vilka tjusiga blomsterarrangemang du har gjort i inlägget under!

Jag besvara ditt mail vid tillfälle; ) ha en skön helg! Mari.

Cin sa...

Jag har funderat mycket på det där med brädorna med små söta ord på och gillar verkligen idén! Kanske gör mig en egen variant ihop pysslad med en annan idé jag har på lut. :)
Ha en trevlig helg. Lycka till på tävlingen!
Kram Cin.

♥ Fyra årstider sa...

Mitt bröllop hölls på en veranda på landet..vackert och enkelt som ett bröllop ska vara tycker jag.
Kram Lotta

Njut i din trädgård sa...

Vilket bröllop ni planerar - låter som en dröm! All lycka och trevlig helg!
tips - kolla in dem vita Avalanche rosorna!!! :)

Alexandra sa...

Hejsan..
Så otroligt mysigt med bröllop.. Grattis.. =)
Vad är det jag ska hänga med på den 9e? Blev helt nyfken nu.. =) Är det loppisar på G?

Ha en trevlig helg.. Kram Alexandra, Birgittas dotter..

Stinsahuset sa...

Hej!
Hoppas att helgen varit bra. Du tävlade väl igår? Gick det bra? Jag var inne på den bloggen som du tipsade om, jättemysig. Jag ser att Alexandra har kommenterat, hon vet nu, hon följer med om hon inte ska jobba. Idéen med brädorna var ju härligt och Ronja låten var ju super duper.
Kram Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Kikar inom igen för att önska dig en riktigt mysig påskhelg!

Hoppas att allt är bra med dig! Kramis!

Annas Vita Hjärtan sa...

Men åh vad härligt det låter, stort grattis!
Var på ett bröllop som hade vitt och vinrött, det var SÅ HIMLA vackert. Hade jag inte varit gift redan hade mitt bröllop gått i de färgerna.

Lycka till på lördag!

Kram Anna

Annas Vita Hjärtan sa...

Äsch på söndag var det ju!