söndag 9 december 2007

Sjuk, julmarknad och Västra Ströö

Jag var hemma från jobb torsdag och fredag. Trött i kroppen och lite magont! Inte så roligt, men så är det... Internet har också varit lite si så där hemma dessa dagarna, så kika runt på några bloggar var bara att glömma!
I lördags var jag och sambon på en liten utflykt med A och J. Vi började i Västra Ströö. Jag köpte en liten utekruka på smidesställning att hänga på husväggen (har inte fått den på plats, därav ingen bild...). Man går ju aldrig därifrån tomhänt....

Efter Västra Ströö bar det iväg till Helsingborg. Tanken var att ta färjan över till Danmark, men vi träffade två andra kompisar och lunchade med dem i Norra Hamnen i Helsingborg i stället och tog en runda på stan. Sen bar det av till Fredriksdal (med ett snabbt stopp på Väla köpcenter, där alla andra mäniskor också verkade vara...) och julmarknaden. Allt var upplyst av marchaller och det var stämningsfullt.

Bäst tyckte jag Flora Linnea var, för alla deras fina saker och massa blommor..... Och såklart Sonjas Monter (vår blomsterkursfröken hade ett ltiet stånd med kransar, minigranar mm..) och Herrgårdshuset som var väldigt fint dekorerat med massor av blommor. En fröjd för ögat!

Flora Linnea




Herrgårdshuset


Med mig hem från Fredriksdal kom en Mistel och en burk senapssill....

Nu skall jag kika in till er alla och se vad jag missat! Ha en bra vecka!






10 kommentarer:

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan,
välkommen tillbaks!! Vad mysigt ni verkar haft!! Undrar om jag kan få med min sambo på nån julmarknad nån gång, hihi.... Kanske om jag mutar honom!!!

Cin sa...

Inte kul att vara sjuk, men det låter som om du mår bättre. Skönt!Helgens utflykt låter julig o mysig! Ska oxå ge mig ut för att inhandla en mistel, det är ett måste till jul!
Kram Cin.

Dorthe ♥ sa...

Mistel är något av det vackraste jag vet till jul! Din är sååå fin!

Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Vilka underbara dekorationer!

Låter som en härlig helg!

Ha´det så gott i veckan!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Så skönt att du också är piggare! Jag var tvungen att göra ett nytt inlägg redan idag för att slippa möta herr bacill då man klickar han...han kanske smittar igen...fniss.....
Så mycket fint det var där du var! Blir kul att se vad du köpte! Må gott! Kramar!

Unknown sa...

Hej Lina,

Verkligen fina bilder. Kul att besöka V Strö igen eller hur?!
Jag gillar din hjärtekrans, så fin.
Hoppas att du mår bättre.
Nu åker jag bort över julen och önskar dig en härlig julhelg
Kramisar Jeanette

Marie sa...

Vilka mysiga bilder! Jag älskar mistel, det är såå vackert!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Mia sa...

Oi, så masse vakre blomster og arrangement. Bildet fra Flora Linnea var bare utrolig nydelig. Koselig med litt mistel hjemme også. Kos deg videre i denne søte førjulstid (og så håper jeg at formen er bedre hos deg også).

Goa sa...

Jag såg inte dig i Västra S...synd!!
Men en härlig dag verkar ni ha haft och en mistel måste jag också ha!!
Kram och hoppas alla är friska och krya!!

Marina sa...

Måste ha missat några inlägg här! SÅ fin ljuskrans du har gjort. Verkligen kanonfin. De andra, nallen, dörrkrans mm är också jättefint och ser välkomnande ut.